"Sobre o regreso Trondheim-Santiago de Compostela, o embarque e despegamento produciuse de forma correcta, e á hora programada. Quince minutos antes do despegamento de Noruega, as condicións metereológicas no aeroporto de destino (Santiago de Compostela) eran boas, cunha visibilidade superior aos 7.000 metros, aínda que con tendencia a diminuír. Sendo así concertamos co Comandante a comunicación por radio entre o noso Centro de Control e o avión cada 30 minutos, as cales discorreron sen ningún problema. Nestas comunicacións informabamos ao Comandante da situación actual en cada momento da metereología, a cal _desgraciadamente_ ía empeorando a cada momento. 2.30 horas despois do despegamento (a duración prevista do voo era de 4.15 horas) a visibilidade en Santiago de Compostela era de só 200 metros, ao bordo dos mínimos legalmente establecidos. Contactamos co Porto e indicáronnos que alí a metereología estaba tamén empeorando, indicándonos ademais que se o avión fose desviado a ese aeroporto non podería ser atendido en terra, xa que o handling _desde hai 7 meses_ non traballa de noite.
Sendo así, comezou o noso labor de atopar un aeroporto alternativo o máis próximo a Santiago, e onde as condicións metereológicas fosen desfavorables e o avión e os pasaxeiros fosen debidamente atendidos en terra. Nese momento, as nosas alternativas eran Salamanca e Madrid, coa vantaxe que en Salamanca se atopaba operando nese momento un avión de Air Europa e por tanto sabiamos que había persoal dispoñible, e ademais era leste o aeroporto alternativo MÁIS PRÓXIMO A SANTIAGO. Contactamos co handling de Salamanca e coordinamos a atención ao avión e aos pasaxeiros en terra, incluídos os dous autocares que finalmente lles trasladaron á Coruña. No momento que realizamos dita coordinación, o Comandante aínda non decidira o desvío, pero nós preferimos nese momento adiantarnos e ter todo preparado.
Aos 4.15 locais, cando o avión achábase nun punto denominado "KORUL", situado a unhas 90 millas ao norte de Asturias, o Comandante contactou connosco indicando que falara DIRECTAMENTE coa Torre de Santiago de Compostela, e que estes lle indicaron unha visibilidade de tan só 290 metros en horizontal, pero de tan só 20 metros en vertical. Foi entón cando o Comandante, en perfecta coordinación e tamén coa TOTAL APROBACIÓN do que subscribe (Chema Álvarez García, presidente de Empty Leg) decidiu non tentar sequera a aproximación e dirixirse directamente a Salamanca. Tentar unha aproximación para logo dirixirse ao alternativo significaba un tempo extra de aproximadamente 55 minutos, coa consecuente molestia aos pasaxeiros e consumo de combustible, moi necesario cando o medio non está ao seu favor.
Finalmente, o avión aterrou en Salamanca aos 4.44 locais e tan só
despois os autobuses atopábanse xa na porta do aeroporto, algo que
se pode contrastar co persoal de Viaxes O Corte Inglés que se achaba a bordo..
Resumo:
1. Como piloto e como fretador considero que a decisión do Comandante
foi a máis acertada.
2. Considero que Salamanca é mellor alternativa que Madrid. En Madrid non
tiñamos ningunha garantía de prazas dispoñibles nos voos regulares de primeira
hora destino A Coruña, sendo mes de Agosto e día 14, xusto o
día de "cambio de vacacións" e ponte (todo iso foi avaliado durante
a
noite).
3. Non é certo, e en ningún momento considerouse, que o avión se estivese
quedando sen combustible. Tiña inicialmente combustible para
realizar dúas frustradas en Santiago e dirixirse ao Porto, primeiro aeroporto
alternativo.
Como colofón, indicar que non se vai a admitir ningunha reclamación sobre a decisión que tomou o Comandante do avión, e que perfectamente consensuada connosco foi sempre en aras da seguridade do voo e a comodidade dos seus pasaxeiros, algo que tanto para a Compañía como para Empty Leg é fundamental e irrevogable. O Deportivo da Coruña, de forma indirecta, leva confiando a programación dos seus voos a este bróker desde hai 11 anos, e estamos dispostos a admitir calquera queixa sobre atraso, catering, avión sucio ou unha azafata maleducada, pero xamais admitiremos queixas por unha decisión como a tomada onte á noite, aínda a propósito que quedaban 5 horas por diante en autobús, xa que _repito_ en temas de seguridade non podemos aceptar ningún tipo de flexibilidade, suxestión ou reclamación dos clientes.
Aínda así, por suposto que nos entristece e incomoda o feito de observar como unha viaxe de 4 horas converteuse finalmente en case 12, pero a metereología adversa é un fenómeno exógeno sobre o que ninguén ten control".
Ata aquí o informe da compañía Empty Leg. Unha vez en terra, o corpo técnico do club, nunha decisión totalmente apoiada polos representantes do Consello de Administración que viaxaron a Trondheim, tomou a decisión de emprender a viaxe de regreso inmediatamente á Coruña. Viaxe que se produciu con total normalidade e cunha parada regulamentaria para almorzar en Veiga de Valcarce, na que os futbolistas do Deportivo asinaron innumerables autógrafos aos clientes que había nese momento nun restaurante de estrada.
Ao chegar á Coruña, ao redor das 11.15 horas, o técnico comunicou ao persoal que quedaba suspendido o adestramento previsto para a tarde de hoxe xoves debido á viaxe. Só traballaron en Riazor os que non viaxaron e algún que se achegou voluntariamente polo estadio coruñés.
O persoal está citada mañá ás 10.30 en Abegondo.