O Mundo publica:Era maio do 94, ese mes en que o ceo se converte en exaltantemente azul para os que viven nel e o inferno terreal moito máis negro para os que estan atrapados pola garra implacable da auténtica depresión. Unha cidade enteira vibraba, flota
Aquel admirable equipo do Deportivo da Coruña, dirixido por un aparente gañán cheo de falsa humildade, capacidade de sufrimento e de supervivencia, e a sabedoría que outorgan as cicatrices, só necesitaba gañar no seu campo a unha decadente Valencia para recibir a coroa de rei nacional, o toleado tributo e a desbordante identificación emocional do seu pobo. Entón ocorreu unha traxedia digna de ser narrada en prosa ou en verso por Shakespeare. A épica responsabilidade de gañar («perder é fácil, a autocompasión é un deporte que nos gusta a todos, pero gañar é moi duro, non só se necesita talento senón tambien carácter para soportar a pesada carga de vencer», acláralle o lúcido, cínico, pragmático e desapiadado socio capitalista ao atormentado xogador de billar na xenial película O buscavidas) contaxia o terror e a parálise aos xogadores do Deportivo, que despois de 89 minutos senten incapaces de vencer, de alongar a temblorosa man para coller a mazá da árbore sacra.
No minuto 90 conseguen provocar un penalti. Bebeto, ese xogador xenial con morro de bebé mimado, a intocable estrela que cobra un diñeiro excesivo, ten a inaprazable responsabilidade de lanzalo e alcanzar o soño colectivo. Pero o moi covarde, o moi mezquino, elude con pavor o seu intransferible misión. Tírao o elegante, heroico e profesional Djukic. Un porteiro do que nunca máis se volveu a saber, deteno. O Deportivo perde a liga. Non hai consolo para a desesperación absoluta. Xogadores, público, os simbólicos e actuais habitantes das mitológicas Troia e Numancia, descobren o significado da desolación sen límites.
Eu amaba a aquel equipo ao que se lle escapou o poder e a gloria. A miña admiración por el, seis anos máis tarde, é limitada e céntrase fundamentalmente en individualidades, pero desexo fervientemente o xusto desquite do que fose inxusto perdedor, aínda que el empéñese en imitar sen tregua ao mestre Hitchcock.