RCDeportivo RCDeportivo RCDeportivo
Skip to main content
2 mar 2006

Reportaxe DeporSport<br>A Praia Club segue crecendo da man do Deportivo

O Grupo Deportivo fíxose coa complexo Praia Club en 1999. Comprouno por 400 millóns de pesetas. A entidade branquiazul adquiriu unha empresa sumida nunha profunda crise económica e estrutural, cunhas importantes deficiencias a nivel profesional, nula rend

A dirección da Praia Club mostrou a súa sorpresa ante os rumores publicados acerca dunha suposta oferta de catro millóns de euros para adquirir a concesión do complexo. A privilexiada situación xeográfica deste fai imposible que se valore tan á baixa a Praia. Á parte, devandito valor só o podería establecer un xestor de hostalaría. A dirección non se atreve a cuantificar o "prezo" da Praia Club, pero asegura que o custo sería moitísimo máis elevado, tendo en conta que o Grupo Deportivo xa investiu preto de 2,5 millóns de euros -os mencionados 400 millóns de pesetas- en comprar unhas instalacións en decadencia e que conseguiu pór en funcionamento grazas a un traballo duro e a moitos investimentos. Resultaría máis inexplicable aínda pór en venda un complexo cunha saúde de ferro, que está a pasar por un dos seus mellores momentos, tanto a nivel económico como de imaxe e prestixio, e que acaba de lograr, por exemplo, unha Estrela Michelín. O único que pode cambiar de concesionario -e, en todo caso, en réxime de aluguer- é un dos novos espazos construídos na zona dos arcados.


O complexo hostaleiro e de lecer integrado no Grupo Deportivo vive un dos seus mellores momentos e espera crecer coas instalacións dos arcados

Un breve repaso ás distintas seccións da entidade coruñesa e aos seus proxectos vindeiros dá conta da súa envexable saúde empresarial

O Restaurante Praia Club converteuse, en pouco máis de catro anos, nun dos establecementos hostaleiros máis importantes da comunidade autónoma. É a viva plasmación da idea subxacente no proxecto do Deportivo para a zona. O club sempre pretendeu ofrecer uns servizos de calidade, que proporcionen unha boa imaxe á entidade e que sexa rendible. O Restaurante é o estandarte do complexo, xa que nun período case marca logrou entrar na elite da hostalaría nacional. Hai pouco foi recoñecido cunha Estrela Michelín, mención que só posúe outro establecemento -Casa Pardo- na Coruña. Ademais, proclamouse dúas veces campión galego de cociña, sendo terceiro no Campionato de España de 2004, posto que esperan mellorar no de 2006, que se celebra nos próximos meses. As referencias noutros medios e publicacións, caso da "Guía Campsa", "Gourmetour" ou "O mellor da gastronomía" de Rafael García Santos, foron moitas. Polo Restaurante Praia Club, ademais, pasaron as directivas dos máis importantes clubs españois e europeos (Milan, Bayern, Manchester United, Real Madrid, Barcelona...) e nel fraguáronse moitos das grandes fichaxes do club branquiazul.


A Cafetaría tenta -e consegue- ser un nexo de unión cos afeccionados deportivistas. A só uns metros do estadio de Riazor pódense observar os trofeos logrados polo Real Club Deportivo. O local é xa un punto de reunión do deportivismo antes e despois dos encontros. Esta sección está pendente dunha pequena reforma que se acometerá para mellorar aínda máis os servizos que ofrece.

O Salón de Banquetes alberga máis de 200 eventos ao ano, todo tipo de celebracións de particulares e de empresas, así como os actos oficiais do Deportivo. Nos últimos anos, tamén deu cobertura ao club nas citas da Champions League, tentando que os clubs rivais e sponsors atopásense como en casa. A evolución lóxica dado o crecemento do club propiciou a creación de varias seccións novas baixo o selo da Praia.

É o caso da de Azafatas que atenden os Palcos VIP e o Palco Presidencial, así como todos os actos do Grupo Deportivo. Outras empresas, coñecedoras do bo rendemento desta sección ao ser propietarias de palcos, contrataron os seus servizos para actos propios.

A complexo Praia Club xestiona, así mesmo, o servizo aos Palcos VIP, o Catering de eventos, a Cafetaría do Mundo do Futbol (Abegondo) e os Ambigús do Estadio de Riazor.

Outro gran éxito da Praia, foi reflotar a Discoteca, un local lendario na Coruña que vive hoxe a súa época dourada. Desde que o Grupo Deportivo fíxose cargo do establecemento, pasou a ser o local de referencia na cidade, un espazo polo que pasan preto de 170.000 persoas ao ano. Ademais, chegou a uns niveis impensables hai uns anos en canto a programación de concertos. Figura xa entre o dez salgas máis importantes de España segundo os lectores de "Rockdelux", unha das publicacións especializadas máis prestixiosas do sector, así como en "Go Magazine", "GQ" e "O Mundo". Grupos con gran historia ás súas costas, como Love ou The Buzzcocks actuaron na Praia, igual que moitos grandes da música contemporánea -Tindersticks, Felix dá Housecat ou Lali Puna, por exemplo- e conxuntos punteiros do panorama nacional -Planetas, Deluxe, Astrud, Sidonie, Dover...-. Nos próximos meses visitarán a sala, entre outros, Mando Diao e Marky Ramone. É imposible atopar unha mellor oferta de espectáculos musicais no Noroeste de España. Para dar cunha programación de similar calado habería que desprazarse ata Bilbao ou ata Madrid.

Tamén no ámbito do lecer e a cultura opera Producións Praia Club que se encarga, por unha banda, da xestión de concertos fose do complexo (Eric Burdon, Manu Chao, James Taylor Quartet, Bebe, Lambchop ) e por outro, a revista mensual "+Coruña", neste momento referente coruñés en canto a publicacións gratuítas de lecer e tendencia tras só un ano e medio de vida.

O proxecto dos Arcados Praia Club mira cara ao futuro. A concesión dos terreos adquirida no seu día polo Grupo Deportivo "obriga" a dar máis pasos no campo da hostalaría, impedindo, por exemplo, a construción dun museo ou dun balneario, como se pensou no seu día. Esta necesidade fixo que a complexo Praia Club idease un plan para recuperar un espazo mítico da cidade, desaproveitado na súa beleza e posibilidades. Este proxecto de recuperación e dinamización pretende dotar de servizos de hostalaría á devandita zona, converténdose deste xeito nos únicos establecementos deste tipo situados no mesmo areal dunha praia coruñesa.

A idea da Praia é abrir unha cervecería e unha xeadaría destinadas a complementar a oferta de lecer xa existente, cuxa xestión correspondería en exclusiva á Praia Club. A cervecería tratará de ser a outra cara da moeda cuxo anverso ocupa o Restaurante; un establecemento de similar calidade, pero orientado cara aos produtos tradicionais onde o restaurante opta pola cociña de vangarda. Propón, por exemplo, que calquera persoa que resida nesta cidade ou a visite, poida gozar dun bo viño galego ou unha cervexa acompañada da mellor cociña autóctona nunha terraza a dous pasos da praia. Á beira situarase unha xeadaría, que tamén traballará cuns parámetros de calidade elevados. Queda libre un espazo nesa zona dos arcados que é a que ten a "posibilidade de ceder" o Grupo Deportivo a outras entidades, sempre en réxime de aluguer -nunca como venda ou traspaso-.


A Praia xa está a recibir peticións de diversas empresas do sector hostaleiro para facerse coa concesión alugada dun espazo no complexo. O interese é enorme, xa que a situación é privilexiada e o prestixio adquirido pola Praia reforza a categoría do proxecto. De todos os xeitos, non se descarta en ningún momento que a xestión desta última zona, tamén sexa realizada pola actual dirección. Así mesmo, a Praia Club chegou recentemente a importantes acordos comerciais con diversas empresas subministradoras.